luni, 24 august 2009

Eu,ofranda pt voi

Nu am intalnit niciodata un scriitor care sa scrie o carte despre el insusi in care sa se dezvaluie complet . Ce inseamna dezvaluire completa? Inseamna sa spui adevarul despre tine ,nu numai tie,dar si prietenilor tai....si poate si dusmanilor iubitori de lectura care vor nimeri cu cartea ta in mana.cum ar fi sa te pui tot intr-o carte? ca un magician care isi dezvaluie secretele.ar fi cea mai dura sinucidere. sinuciderea prin adevar presupune ori sa ai un curaj nebun ori sa fii un prost prea curios.excludem clar posibilitatea de a fi bolnav de vreo boala incurabila.cum ar suna?.hai sa vedem,pe capitole,random: capitolul 6: "sunt anti-talent,dar sunt fata lu' tata:"cum am facut o echipa intreaga de actori sa munceasca cu mine ,timp de 1 an...si eu ,desi stiindu-ma anti-talent si pierduta din fire..am ramas acolo doar pt ca tata era regizorul.la premiera am uitat toate replicile si am inceput sa plang.lumea a inceput sa huiduie ,iar Zamfir,care trebuia sa-mi dea o pseudo-palma in piesa ...mi-a dat una adevarata...de mi-a zburat cercelul din ureche. capitolul 3: oameni pe care nu i-am suportat niciodata. capitolul 5:cat pot eu defapt. capitolul 8: ce fac cand raman singura in baie.... capitolul 4: trucuri prin care dau impresia ca stiu. capitolul 10: n minciuni pe care le-am spus doar pt ca n-aveam eu chef ,capitolul x : n-am iubit pe nimeni niciodata ,defapt...si lista poate continua.
cum ar fi viata apoi? dupa ce scrii singura carte in care ai ocazia sa fii TU.Tu-ul suprem.Tu-ul gol.Imi imaginez ca ai cadea intr-o prapastie departe de viata sociala..cu alte cuvinte ,ai fi decazut din rolurile tale sociale.eu as fi in stare sa scriu o asemenea carte,dar in alta viata ..in care m-as menaja mai mult. :) si ipotetic vorbind , s-ar numi "EU,ofranda pentru voi".


P.S: un remix reusit dupa parerea mea : http://www.seeqpod.com/search/?plid=ae02a8e394

Erving Goffman sustine in lucrarea sa (The PRESENTATION OF SELF IN EVERYDAY LIFE) ,ca individul trebuie sa-i "menajeze" pe ceilalti prin comportamentul sau.cum? pai...jucand un rol ,omul devine un actor pe scena vietii sociale: " The actor, in order to present a compelling front, is forced to both fill the duties of the social role and communicate the activities and characteristics of the role to other people in a consistent manner."
Asadar,concluzia ar fi ca nu prea ai cum sa te "vinzi" vreodata in maniera asta,fie ca o faci prin intermediul unei carti,fie ca o faci practic.

Un comentariu:

  1. tu pretinzi ca atunci cand reusesti sa duci sinceritatea la absolut te vei elibera de complexe (adica de propia persoana imaginea pe care o ai despre tine) si de societate (adica de cei din jur, a caror parere te interesa inainte).

    de fapt nu e asa... chiar cred ca am inteles.

    paranteza - ok... imi plac enorm exemplele dar... a trebuit sa citesc cuvant cu cuvant lucru rar) ca sa trag o a doua concluzie care cred ca se apropie de ceea ce vroiai sa zici tu cu adevarat - paranteza.

    confesiunea ta suprema te face transparent. nu te eliberezi ci dispari.



    hmm poate ca ar trebui sa ma asez mai bine pe scaun pt ca va dura ceva sa inteleg cate ceva din restul articolelor.
    ce usor era daca vorbeai numai despre buricuri

    RăspundețiȘtergere