luni, 24 august 2009

j ..Flash-uri

Motor!filmam ultima clasa de la etajul 2 ...pe aripa stanga ...bagata pe dupa o soba ..care ne topea gecile iarna si ne racea " slash" murdarea spatele primavara..

2 ferestre spargeau peretii ...una in dreptul piedestalului ...si cealalta in dreptul a doua capete "roz" sa zicem.

ce mai vedem? o lumina adesea intrerupta de coroana copacilor care fashaiau la geam...si cel mai bine se auzea fashaitul ala cand ni se punea o intrebare.

tzeava verde care semana cu vrejul de fasole magic din poveste...crestea din subsol...trecea prin clasa noastra si se sfarsea cine stie unde.. probabil in pod...unde toata lumea credea ca stau satanistii,insa nu erau decat niste plozi care din cand in cand mai jumuleau cate o pasare...sau cate o fata ...(stiu ca odata m-am jumulit si eu cu prietenul meu pe acolo ..)..si mai mazgaleau peretii cu mesaje analfabete ..si simboluri pe care habar n-aveau sa le interpreteze..

pe tzeava scrisesem cu creta "Fas!" ...mi se parea amuzant atunci. defapt atunci gaseam multe lucruri amuzante ..cum ar fi dezbracatul baietilor prin toalete..faceam asta cu un scop necunoscut,dar cu un haz teribil ,cu daruire si mul suflet...asta prin clasa a 9-a cand fetzele lor nu-mi erau prea clare...pana cand singura fatza pe care am inceput s-o vad cel mai des in toaleta a fost cea a prietenului meu ...cu care am stat 3 ani.

prima oara cand m-am asezat in banca ,aveam impresia ca stau in poala unei fetite care a invatat acolo in timpul comunismului ..bancile alea scartaiau mai tare decat patul in care ar face sex maria tereza cu un cal.(imi cer scuze pt comparatia ...macabra si perversa,dar asa mi-a venit ..ori un scriitor bun trebuie sa fie spontan). am inceput sa insemnez pe banca numele formatiilor preferate de atunci ...apoi usor,usor intreaga ei suprafata a devenit acoperita de puli,formule si raspunsuri.versuri,ciupercute si motive...care ieseau din capul meu si se asezau acolo la loc de cinste...o zestre de o valoare nemasurabila lasata picilor ce aveau sa vina.

si peste cele 3 coloane de banci domnea,suita pe piedestal,catedra subreda acoperita de o fatza de masa ,culoarea mustarului ..(te ducea nitel cu gandul la Revolutie...si la paturile cu lada de studio).

in fine,astea erau elementele componente principale ale clasei mele...mai mentionez stema cu gaina care tinea o cruce in cioc...pusa deasupra catedrei si o simpla harta care statea atarnata pe peretele din fundul clasei.

intotdeauna m-am simtit in clasa aia ca si cum as fi locuit in gura unui rechin care ma vomita la sfarsitul orelor...dupa ce ma mesteca bine ..ca pe o prada care nu-i prea placea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu